Skip to main content

Կուձե, թե՞ Քյութցե․ ոչ միանշանակ ազգանունով՝ միանշանակ նոբելյանակիր գրողը

Սուրճս սառեց՝ էդպես էլ չկողմնորոշվեցի՝ էս մարդու ազգանունը ոնց գրեմ։ Հայկական տարբերակներում կիրառում են էլ Քութզե, Կուձե, Քուզե, Կուդզե, Քեթսե, Քյութցե․․․Մի խոսքով, то ли Жора, то ли Гога, то ли Гоша-յին ես ուղղակի կանվանեմ պարոն Ջոն ձյաձյա։
Ուրեմն, պարոն Ջոն ձյաձյան հաստատ պրակտիկ մարդ է՝ մեկ, հաստատ շատ է սիրում կարդալ՝ երկու։ Պրակտիկ մարդ է, որովհետև, չնայած նրան, որ ամենաշատ գրական մրցանակներ ստացած գրողներից մեկն է՝ այդ թվում նաև Նոբելյան, Բուքեր, և մի շարք այլ «մանր-մունր» բաներ (բախտի տերը թաղեմ), հայտնի լինելու հետ առանձնապես սեր չունի և դրան լուրջ չի վերաբերվում։ Անգամ Նոբելյան ստանալիս, երբ մարդիկ հատուկ ճառեր են գրում ելույթի համար, ինքն ուղղակի բարձրացել է բեմ, կարդացել գրքից մի հատված, իջել։ Ունի շատ քիչ հարցազրույցներ, բայց մեկը մեկից որակով են, ու պարզ է՝ ինտելեկտուալ ու լայն մտահորիզոն ունեցող մարդու հետ գործ ունենք։


Ինտելեկտը նաև գրքից է զգացվում։ Չի փորձում խելացի երևալ ու դրանով խեղդել մեզ, բայց և իր գրական ռիթմում ու ընտրած բառերից ասես արիստոկրատիայի, սիրուն վարվեցողության ու շատ խնամքով ընտրված ու հղկած գիտելիքի փշուրիկներ են ընկնում աչքերիդ մեջ, որոնք սառնաշաքրի պես տեղում իսկ հալվում են ու հագեցնում գրական քիմքդ։ Իսկ հաստատ շատ է կարդում, որովհետև լավ ընթերցողի պես է գրել։ Շատ հավես ռիթմիկա, գիրքը տեմպով սկսում է, ոչ մի «արշալույս էր, նոր էր բացվել, ձին քրտնած ներս մտավ» ոճի նկարագրություններ։ Խոսքն էս գրքում գործ է, ավելորդ սարուձորեր չկան, ինչ էլ կա՝ չափավոր, տեղին, համուհոտով։ Նման բնավորությամբ պարոն Ջոն ձյաձյան կարող էր ընտիր խոհարար լինել, ֆանտաստիկ կերպով կարողանում է «չափաբաժիններ» պահպանել, չանցնել սահմանը, չարագացնել կամ չդանդաղեցնել տեքստը՝ առանց դրա հատուկ անհրաժեշտության։ Մի խոսքով՝ գործի վարպետ է, սրանում կասկած չկա։
Ի՞նչ ասել գրքի մասին։ Հմ, երևի այն, որ էս գիրքն ինձ խորհուրդ են տվել բացառապես փոքր-ինչ ավելի հասուն տարիքի ընկերներս, քառասունն անց։ Եվ հասկանում եմ՝ ինչու։ Այն դանդաղ ընթերցանության գիրք է, էս գրողին սովորաբար ավելի մեծ տարիքում են գտնում, ու սիրում։ Ես հավանել եմ, բայց կարծում եմ՝ գիրքն ունի շերտեր, որոնք ավելի լավ ընկալելու համար ինձ պետք է դեռ մի քանի տասնամյակ էլ ապրել։ Կարող եք կարդալ հիմա, հետո կարդալ ավելի հասուն տարիքում՝ եթե երեսունից փոքր եք, դրա կարիքը զգում ես ընթացքում։ Չեմ կարող ձևակերպել՝ ինչու, բայց կենսաբանական տարիքի հետ հաշվի նստող գիրք է, մի քիչ մեծանալ է պետք, որ բոլոր երանգները զգաս։ Վստահաբար առաջարկում եմ համտեսել՝ հետաքրքիր գրքուտեստ է՝ աղ-պղպեղը ճիշտ չափաբաժնով, հաճելի կծվությամբ ու նուրբ թթվայնությամբ։
Մի օր ես կլինեմ հիսունն անց ծյոծյիկ, կարմիր մազերով, մարգարտե վզնոցով, մեծ քարերով մատանիներով։ Ամուսինս մի երեկո մեզ համար խոհանոցում համեղ միս պատրաստելիս կլինի՝ Ավիշայի Քոհեն լսելով, վերնաշապիկի թևքերը ծալած։ Ես մեր գրադարանային սենյակում պատահաբար կգտնեմ էս գիրքը, կփռվեմ բազմոցին, սուրճը էլի կդնեմ դիմացս, կսկսեմ կարդալ ու կգտնեմ էն շերտերը, որոնք չեմ գտնում հիմա։ Եվ սուրճը էլի կսառի։
Մինչ հիսունամյակ, պարոն Ջոն ձյաձյա:

Comments

Popular posts from this blog

Կարդալ Խակամադա, սիրել Խակամադա, լինել Խակամադա

Եթե այս անգամ ինձնից սպասում եք լուրջ, օբյեկտիվ գրախոսական, որտեղ ես պատմելու եմ գրքի դրական ու բացասական կողմերի, շարահյուսության, անցումների, պիտանելիության ու այլ բաների մասին՝ փակեք էջը։ Փակեք, գնացեք-բացեք պատուհանը, աչքերով զբոսնեք դրսերում՝ շատ ավելի օգտակար կլինի։ Այսօր գրախոսական չի լինելու։ Միայն՝ սիրո խոստովանություններ, կույր հիացմունք՝ անգամ ոչ թե գրքի, այլ մարդու՝ գիրքը գրած մարդու նկատմամբ։ Կներեք, որ կոտրում եմ ձեր գրքասեր սրտերը, բայց ի՞նչ անեմ։ Ես սիրում եմ Խակամադային ու վերջ, ու չէի կարող առիթը չօգտագործել՝ էդ սերն արտահայտելու համար՝ գրքի մասին, իբր, գրախոսական գրելով։ Բայց գուցե էս անկեղծ էմոցիաներն էլ հենց համոզե՞ն գիրքը կարդալ։ Հաստատ արժի, մեծ բան եք կորցնելու չկարդալով։    Ես չեմ ճանաչում ուրիշ էս տեսակ կնոջ։ Տարածված կարծիք կա, չէ՞, որ մարդը կամ պիտի շատ պրակտիկ-չոր լինի, կամ՝ ավելի վերերկրային, տիեզերական էներգետիկաներում։ Խակամադան էս պնդման սխալական լինելու քայլող ապացույցն է։ Էս կինը հողի վրա բիզնես է անում, հետո՝ երեկոյան՝ մեդիտացիաներով թռնում է ա

Ավելորդ քաշ, նոր ֆենթըզի վեպ, ռեժիմ

Եթե ձեզ առաջարկեն՝ կռվել դրակոնի դեմ, կամ հենց այս պահին կշռվել, ինչ եք կարծում՝ ի՞նչ գույնի դրակոն կընտրեք։ Շատերի խիզախությունը չի հերիքի հիմա նայել ո՛չ իրականության, ո՛չ էլ՝ կշեռքի աչքերի մեջ։ Ի դեպ, եթե ինքնախարազանմամբ եք զբաղվում՝ դադարեցրեք, որովհետև սթրեսային վիճակում շատ ուտելը օրգանիզմի բնական ռեակցիա է՝ դեռևս  հնուց սերող։ Ոչ մի բարդ քիմիա չկա, հասարակ ու պարզ բացատրություն ունի․ ուտելիս մեզ ավելի ապահով ենք զգում, հանգիստ, իրավիճակը վերահսկելի է թվում։ Հենց սրա համար է, որ լարված ժամանակ ուտելու ցանկություն ունենք։ Բայց նաև հենց սրանից է, որ մերպեսների համար հոգեբանները ստեղծել են հատուկ՝ stress eating տերմինը, որը գործնականորեն ակտիվ կիրառում ենք համայն հայությամբ՝ ներկայիս օրերին։ Բայց եկեք մի կարևոր բան հասկանանք․ եթե օրգանիզմը հակում ունի սնվելով պաշտպանվածության միֆ հորինելու՝ չի նշանակում, թե այն կառավարել հնարավոր չէ։ Անընդհատ ու անընդմեջ ծամելու փուլը ես շատ արագ փակեցի, ու հիմա ոչ միայն  ավելորդ քաշ չեմ հավաքում, այլ անգամ քաշ եմ կորցնում։ Երեք պարզ գործողությո

Դարձ ի շրջանս յուր

Չգիտեմ՝ ինչ են գրում վերադարձների դեպքում։ Ես սովորաբար չեմ վերադառնում, որովհետև՝ առհասարակ գնացողներից չեմ, իսկ եթե գնացի էլ, ուրեմն՝ վերադարձի կետը գոյություն չունի այլևս, հետևաբար՝ վերադառնալու տեղ էլ չկա։ Պարզ է։ Հեշտ։ Ընկալելի։ Բայց ի՞նչ անել, եթե վերադառնում ես ոչ թե ինչ-որ մեկի մոտ, այլ ․․․ հենց քո։ Կամ գուցե վերադարձնո՞ւմ ես քեզ։ Քեզ բերում ես քեզ մոտ։ Քեզ հանդիպացնում ես քո հետ։ Նստում խոսում եք՝ դու ու դու, հետո գուցե խմում Դուդու, առնում դուդուկ, ուտում ֆունդուկ ․․․ Հասկացանք, լավ, հանգեր բռնել կարողանում եմ, բայց ինքս ինձ ո՞նց պիտի բռնեմ, որ էլ չկորցնեմ, որ հետո էլ կարիք չլինի հասկանալու՝ հիմա վերադարձել եմ, թե՝ վերադարձրել։ Ընդամենը մեկ «ր»-ի պատմություն է, բայց ինչքան բան է փոխում։ Գուցե հասկանալ էլ պետք չի ․ ինչ կարևոր է վերադարձա, թե վերադարձրի, կարևորը՝ տեղում եմ, այստեղ եմ, սպասել ու հասել եմ, հիմա էլ՝ գրում եմ։ Այն ֆորմատով, որից սկսեց ամեն ինչ։ Որը հետո դարձավ գրական տեքստերի հիմք։ Ու գրում եմ ճիշտ նույն տեխնիկայով՝ ուղղակի բացել ու տպում եմ՝ չեմ խմբագրում, չեմ մտ